Poğaça

230 gr Un
1 paket Hamur Kabartma Tozu (10gr)
1 çay kaşığı Tuz
75gr Tereyağ
5 yemek kaşığı(50 ml) Sıvı Yağ
1 çay bardağı (100gr) Yoğurt
1 su bardağı ufalanmış Beyaz Peynir
12-15 adet ince ufak ufak kesilmiş Siyah Zeytin
1/2 su bardağı küp küp kesilmiş Kurutulmuş Domates
1/2 çay bardağı ince kıyılmış Dereotu
Üzeri için
1 yumurta Sarısı
Susam

Yapılışı
Beyaz Peynirin yarısını ve sıvı malzemeler dışında tüm hamur malzemelerini karıştıa kabında harmanlayın. Karışıma Tereyağ, sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip hamuru yoğurun. Elde ettiğiniz hamuru 12 eşit parçaya bölüp yuvarlayın. Ben önce ikiye bölüp sonra iki parçayı da tekrar ikiye bölüyorum. Ardında 4 eşit parçanın herbirini teker teker 3 eşit hamur çikaracak şekilde koparıp yuvarliyor avuç içi büyüklüğünde bir daire olacak şekilde açıp içine ayırdığım ufalanmış beyaz peynirden biraz koyuyorum ve yarım daire olacak şekilde kapatıyorum. İçi çok prynir dolu poğaça sevmediğim gibi boş poğaça da bana keyifsiz lezzetsiz geliyor. Siz tercihinize göre malzemelerde değişiklik yapabilirsiniz.
Son olarak pişirme kağıdı serili tepsiye yerleştirip. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpin. 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıp yağlı kağıttan ayrılana kadar yaklaşık 20 dakika pişirin.